Uitkomsten klanttevredenheids
onderzoek
Eind 2024 hebben we een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd onder onze aanvragers. De resultaten bieden een goed beeld van onze dienstverlening en laten zien waar we kunnen verbeteren. We zijn blij om te zien dat de feedback overwegend positief is!
Hoe wordt Pathologie Friesland beoordeeld?
● Samenwerking met Pathologie Friesland
Onze aanvragers hebben de samenwerking met Pathologie Friesland als zeer positief ervaren. In onderstaande grafiek zijn de gemiddelde beoordelingen per groep weergegeven.

● Klantgerichtheid van Pathologie Friesland
Ook op het gebied van klantgerichtheid scoort Pathologie Friesland goed. De aanvragers waarderen onze dienstverlening en geven dit onderdeel een positief cijfer. De gemiddelde beoordelingen per groep zijn in onderstaande grafiek te zien.

Belangrijkste aandachtspunten
We constateren dat de algemene tevredenheid hoog is, we hebben daarnaast ook waardevolle feedback ontvangen waar we mee aan de slag gaan.
Aanvragers gaven onder andere aan dat:
- De overgang naar een digitaal ordersysteem zeer wenselijk is.
- De leesbaarheid van uitslagen soms verbeterd kan worden.
- Zij eerder geïnformeerd willen worden bij vertragingen in uitslagen.
Deze feedback nemen we serieus en gebruiken we om onze dienstverlening verder te optimaliseren.
Nascholingsbehoefte
Zowel poli-assistenten als doktersassistenten hebben aangegeven behoefte te hebben aan nascholing over diverse onderwerpen. We onderzoeken momenteel hoe we hier weer invulling aan kunnen geven, zoals we in het verleden ook wel gedaan hebben.
Wat doen we met deze resultaten?
We zijn trots op de positieve uitkomsten van het onderzoek en danken alle aanvragers voor hun waardevolle feedback. De resultaten laten zien dat we goed op weg zijn en dat er ruimte is voor verbetering. We nemen deze feedback mee in de plannen om onze samenwerking en dienstverlening verder te optimaliseren. We houden jullie op de hoogte van de vervolgstappen.